Trap niet in deze 3 dieetvalkuilen

 

1. Te druk zijn met calorieën tellen

Wanneer je wilt afvallen, gaat kwaliteit boven kwantiteit. Probeer niet te druk te zijn met calorieën tellen. Eet in plaats daarvan meer natuurlijke producten. Voeg veel groenten en fruit toe aan je maaltijden en eet zeker niet te weinig.

Lees ook: ‘Een weekmenu samenstellen

2. Door tijdgebrek je gezonde levensstijl niet volhouden

Er is niets mis mee om af en toe te zondigen en je gezonde levensstijl iets losser te laten, maar de basis moet er zijn. Het is zonde als je ongezond eet doordat je geen tijd hebt om goede maaltijden te bereiden. De truc is om van tevoren gezonde maaltijden te bereiden, zodat je er op de dag zelf zo min mogelijk tijd aan kwijt bent.

3. Emotie-eten

Er is altijd wel iets te vieren en iedere week heb je wel een paar keer troost nodig. Probeer eten los te koppelen van je emoties. Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Zorg ervoor dat er gezonde snacks binnen handbereik zijn.

7 dieettips die wel werken

Wil je wat kilo’s kwijt, dan is dat vaak een kwestie van meer bewegen en minder eten. Omdat volhouden toch niet altijd meevalt: in het oktober-nummer van Santé staan 7 tips die wel doable zijn!